بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان بدون آسیب به مینا)

bleaching

 

امروزه بیماران٬ دندانپزشکی مدرن را با زیبایی صورت ٬ سلامتی و موفقیت اجتماعی مربوط می‌دانند. ان‌ها عقیده دارند دندان‌های روشن‌تر نشانه سلامتی ٬ جوانی و قدرت هستند.
تحقیق اخیری درباره زنان امریکایی نشان داد که ۵۵٪ انهایی که بین ۳۴ تا ۵۵ سال سن داشتند می‌خواستند دندان‌های خود را سفید یا صاف کنند تا جوان‌تر به نظر برسند.

دلیل تغییر رنگ دندان
اتیولوژی تغییر رنگ دندان ممکن است ناشی از تغییر رنگ مینا ٬ عاج ٬ پالپ یا ترکیبی از این بافت‌ها باشد. که می‌تواند به دلیل عوامل رژیمی ٬ محیطی ٬ عادتی ٬بیماری‌های سیستمیک یا ارثی و یا عوامل مربوط به سن بوجود بیاید.

مکانیسم سفید کردن
شامل پروسه تجزیه وزنهای مولکولی بالای مولکول‌های الی پیچیده که طول موج خاصی از نور را منعکس می‌کنند (که باعث رنگ تیره دندان می‌شوند) می‌باشد. محصولات ناشی از تجزیه وزن مولکولی پایینی دارند بنابراین نور کمتری را منعکس می‌کنند که نتیجه ان کاهش یا حذف تغییر رنگ دندان می‌باشد.
مواد مورد استفاده در بلیچ دندانی «کاربامید پراکساید» یا «هیدروژن پراکساید» می‌باشند که به عنوان محصول طبیعی خود «اکسیژن واکنشی» ازاد می‌کنند که باعث حل شدن لکه‌های روی دندان با مکانیسم فوق می‌باشند.

درمان چگونه انجام می‌شود؟
فاز اول درمان توسط ژل با غلظت ۳۵٪ توسط دندانپزشک در چند جلسه در مطب به صورت کنترل شده بر روی دندان قرار می‌گیرد (مرحله office).

سپس فاز دوم درمان با ژل ۱۵ درصد توسط خود بیمار بوسیله قالب‌هایی که مخصوصا جهت اینکار ساخته شده و در اختیار بیمار قرار گرفته است در منزل طی ۶-۲ هفته هر روز به مدت ۸-۶ ساعت پیگیری می‌شود (مرحله home).

نتیجه این درمان روشن شدن دندان تا ۳ درجه رنگی استاندارد می‌باشد. بنابراین در این روش از فرز دندانپزشکی و برداشتن لایه‌ای از مینا خبری نیست و نتیجه ان حداکثر بازدهی و حداقل عارضه جانبی است.

خدمات بلیچینگ دندان در مطب خانم دکتر شیخ در گرگان با قیمت مناسب صورت می پذیرد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

65 - = 61